Invitation: Deep Dive Design Community Meeting (31st October 2015)

Cartel (Español) | Poster (English)

You’re invited! Mission Hill High School’s 2nd Community Design Meeting

Dear friends,

On our journey of designing Mission Hill High School, we’ve listened to a wealth of ideas from different voices. (Learn about our experiences so far via our website here.)

Join us for a Deep Dive Design Community Meeting, Saturday, October 31st, to explore and map possibilities for a day in the life of our high school. How can our visions translate into concrete practices and ways of being? For this second community design meeting, we will play with ideas and create concept maps using all kinds of media. All voices are welcome.

Deborah Meier, Founding MHS Principal, will join us in envisioning our high school.

We will be also sharing a potluck lunch; please feel free to contribute if you can.

  • Date: Saturday, Oct 31, 2015
  • Time: 11:00am – 3:00pm
  • Place: Mission Hill K-8 School (20 Child Street: Carolina Avenue Ramp Entrance Jamaica Plain, MA 02130)

RSVP: http://bit.ly/deepdivedesign (Please indicate if you need translation and childcare services.)

Goal: 

To capture, map, express possibilities for a concept, a person, and a practice in one day in the life of our high school.
  1. Concept: Community: CREATE A DIAGRAM or A MODEL
    Map out the structure, network, journey or process of your idea. Try different versions. Put together simple three-dimensional representations of your idea. Use paper, cardboard, pipe cleaners, fabric, etc.
  2. Person: Student: CREATE A STORYBOARD
    Visualize robust experiences of your “student” in one day through a series of images, sketches, cartoons. Stick figures are great—you don’t need to be an artist. Use Post-it Notes or individual sheets of paper to create the storyboard so you can rearrange their order.
  3. Practice: Reflection: CREATE THROUGH MOVEMENT
    Dance is not just a physical form of expression but a way to address social issues and bring about change though movement. Dance has the ability to provide pathways for deep reflection through giving voice to vision and action to reaction. Through this movement centered workshop, participants will move from the rigor of the studio to creating, questioning, and communicating a piece of work that encourages habits of effective reflection that responds to democracy and equity.
Questions/ideas? Contact Dani Coleman at highschool@missionhillschool.org

WATCH: What is Deep Dive Design? Here’s a video about the methodology.


¡Le invitan! Reunión Diseño segunda Comunidad de Misión Hill High School

Queridos amigos,
En nuestro viaje de diseñar Mission Hill High School, hemos escuchado a una gran cantidad de ideas de diferentes voces. (Conozca sobre nuestras experiencias hasta el momento a través de nuestra página web aquí.)
Únase a nosotros para una reunión de diseño comunitario Deep Dive, el sábado, 31 de octubre de explorar y posibilidades del mapa para un día en la vida de nuestra escuela secundaria. ¿Cómo pueden nuestras visiones se traducen en prácticas concretas y formas de ser? Para esta segunda reunión de diseño de la comunidad, vamos a jugar con las ideas y crear mapas conceptuales utilizando todo tipo de medios de comunicación. Todas las voces son bienvenidos.
Deborah Meier, Director que funda MHS, se unirá a nosotros en nuestra concepción de la escuela secundaria.
Estaremos también compartiendo un almuerzo informal; por favor siéntase libre de contribuir, si puede.
  • Fecha: Sábado, 31 de octubre 2015
  • Hora: 11:00 am – 3:00 pm
  • Lugar: Mission Hill K-8 Escuela (20 Child Street: Carolina Avenida rampa de entrada Jamaica Plain, MA 02130)
Confirme que viene en: http://bit.ly/deepdivedesign (Traducción español estará disponible. Por favor, indique si necesita otros servicios de traducción y cuidado de los niños. )
Meta:
Para capturar, mapear, expresar posibilidades de un concepto, una persona, y una práctica en un día en la vida de nuestra escuela secundaria.
  1. Concepto: Comunidad: CREAR UN ESQUEMA O UN MODELO
    Un mapa de la estructura, la red, el viaje o el proceso de su idea. Pruebe diferentes versiones. Ponga representaciones tridimensionales juntas simples de su idea. Utilice papel, cartón, limpiadores de pipa, tela, etc.
  2. Persona: Estudiante: CREAR UN STORYBOARD
    Visualice experiencias robustas de su “estudiante” en un solo día a través de una serie de imágenes, bocetos, dibujos animados. Figuras del palillo son grandes-que no es necesario ser un artista. Uso Post-it Notes o las hojas individuales de papel para crear el guión gráfico para que pueda cambiar su orden.
  3. Práctica: Reflexión: CREATE A TRAVÉS DEL MOVIMIENTO
    La danza no es sólo una forma física de expresión, sino una forma de abordar los problemas sociales y lograr un cambio, aunque el movimiento. Danza tiene la capacidad de proporcionar vías para la reflexión profunda a través de dar voz a la visión y la acción a la reacción. A través de este taller movimiento centrado, los participantes se trasladarán desde el rigor del estudio para la creación, el cuestionamiento, y la comunicación de una pieza de trabajo que fomenta hábitos de reflexión eficaz que responde a la democracia y la equidad.
Preguntas / ideas? Póngase en contacto con Dani Coleman en highschool@missionhillschool.org
MIRAR: ¿Qué es el Diseño Deep Dive? He aquí un video acerca de la metodología.
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s